UKF Nitra - materiály, prednášky, skúšky, zápočtovky = www.studujes.sk

streda, apríla 30, 2008

UKF - stravovanie - obedy, večere, strava UKF

1.2. Objednávanie stravy
Objednať a zrušiť stravu je možné štandartne do 13:30 hod predchádzajúceho dňa pred dňom výdaja. Po uvedenom terníme je možné si objednať stravu podľa manuálu v časti 2.8. – Vybratie z burzy jedál.
1.3. Doba výdaja stravy
Od 11:30 do 13:30 - obed
Od 13:30 do 18:00 - večera
1.4. Počet dotovaných jedál zo štátneho rozpočtu a zo sociálneho fondu
Zamestnanci - 1ks
Študenti, doktorandi - 2ks
Stravu nad rozsah dotovanej stravy je možné si objednať v akomkoľvek množstve.
Ceny(informatívne 2008):
Obed A , balíček ....... 45,5Skk
Obed B .......................36,5Skk
Obed C .......................19,5Skk

Návody:
STR - STRAVOVACÍ SYSTÉM UKF

Ako je možné objednávať stravu?:

Stravu je možné objednať pomocou




  • Objednávkového počítača, ktorý je umiestnený v stojane nachádzajúcom sa pri výdajnom mieste,


  • www aplikácie, ktorá je umiestnená na adrese http://www.stravovanie.ukf.sk.




Dokedy je možné objednávať stravu?:

Objednávať jedlo je možné do 13:30 hod. predchádzajúceho dňa pred dňom výdaja. Taktiež je aj možné jedlo do tohoto termínu zrušiť.


Po tomto termíne je možné ešte do 9:30 objednať voľný obed, ktorý je však limitovaný počtom. Po tomto termíne už nie je možné obed objednať.


Ak chceme objednávku zrušiť, po 13:30 predchádzajúceho dňa pred dňom výdaja to už nie je možné. V takomto prípade je možné jedlo vložiť do burzy, tj. ponúknuť ho iným stravníkom.




Kedy sa vydávajú obedy?: Obedy sa vydávajú od 11:30 do 14:00.



Koľko jedál denne je dotovaných?:

Počet dotovaných jedál za deň:




  • Zamestnanci - 1ks


  • Študenti, doktorandi - 2ks


Je možné si objednať aj viac jedál za deň, avšak v plnej výške ceny, čiže bez dotácie štátu.




STR - STRAVOVACÍ SYSTÉM UKF - OBJEDNÁVKOVÝ PC

Ako sa prihlásime do programu Objednávanie stravy?:

Na objednávanie stravy je možné využiť počítač umiestnený v stojane nachádzajúcom sa pri výdajnom mieste. V tomto počítači je program Objednávanie stravy.


Základná obrazovka obsahuje výzvu k priloženiu identifikačnej karty k čítaciemu zariadeniu.


Prihlásenie


Po priložení identifikačnej karty a jej kontrole v databáze sa v okne zobrazí jedálny lístok.




Ako si objednáme jedlo?:

Pomocou zjednodušenej klávesnice si navolíme deň, jedlo a výdajňu, v ktorej si chceme jedlo prevziať a vyberieme OBJEDNAŤ. Potvrdíme tlačidlom ANO. Po potvrdení objednávky sa nám dané jedlo objedná.


Potvrdenie objednávky




Ako si prezrieme zoznam objednávok?:

Prehľad objednaných jedál si prezrieme stlačením klavesy PŘEHLED.


Prehľad objednávok


V prehľade, v hornej časti, je znázornený dátum objednávky, objednané jedlo a výdajňa. V spodnej časti je kalendár, v ktorom je v červenou farbou zobrazený deň, v ktorom bolo nejaké jedlo objednané. Pre prepínanie medzi mesiacmi použijeme šípky v spodnej časti.




Ako si vyberieme jedlo, ktoré bolo vložené do burzy?:

Pre prezeranie burzy jedál stlačíme tlačidlo BURZA, ktoré nám zobrazí okno s prehľadom jedál vložených do burzy. Jedlo si preobjednáme výberom a potvrdením.




Ako ukončíme prácu s programom?:

Pre odchod z ľubovoľného okna a programu stlačíme klávesu KONEC.




Ako vyzerá obrazovka?:

Objednávanie - obrazovka


Obrazovka s jedálnym lístkom obsahuje informácie o:




  • karte a osobe, ku ktorej sa objednávka vzťahuje


  • aktuálny dátum a čas


  • stĺpec s možnými dňami, na ktoré si je možné jedlo objednať


  • stĺpec s jedálnym lístkom na vybraný deň


  • stĺpec s výdajným miestom na ktoré sa dá jedlo objednať


V spodnej časti obrazovky sú základné funkcie:




  • Objednať - objednávka vybraného jedla


  • Koniec - ukončí prácu s objednávkovým PC


  • Burza - zobrazí prehľad objednávok v burze


  • Prehľad objednávok / Stav účtu - prejde do zobrazenia okna prehľadu objednávok k danej karte a zobrazí stav účtu




Ako zistíme, aké jedlá sme si v minulosti objednali?:

Pre prezeranie jedál, ktoré sme si v minulosti už objednali prejdeme do časti Přehled objednávek/ stav účtu pomocou klávesy PŘEHLED a stlačíme HISTORIE. Tým sa nám zobrazia jedlá, ktoré sme si v minulosti objednali.




Ako zrušíme objednávku?:

Objednané jedlo môžeme zrušiť. V prehľade nájdeme jedlo, ktoré sme si objednali a chceme ho zrušiť a klikneme na tlačidlo ZRUŠIT. Následne sa nám zobrazí okno, s ponukou dané jedlo naozaj zrušiť. Tu potvrdíme tlačidlom ANO.


!!! Zrušenie objednaného jedla je možné len do 13:30 pred dňom výdaja !!!


Zrušenie objednávky




Na čo slúži burza?:

Burza jedál slúži pre prípad, kedy si nestihneme odhlásiť objednaný obed do stanoveného termínu. Objednané jedlo potom môžeme vložiť do tzv. burzy, kde si dané jedlo môže niekto iný vyzdvihnúť. V prípade vyzdvihnutia jedla sa objednané jedlo prepíše na druhú osobu. Ak si naše objednané jedlo nikto nevyzdvihne zostáva zapísané stále na nás.


V prehľade si vyberieme jedlo, ktoré chceme vložiť do burzy. Pomocou kurzora prejdeme na Vložiť do burzy a klikneme na tlačidlo ANO. Po odsúhlasení sa nám objednané jedlo vloží do burzy.




STR - STRAVOVACÍ SYSTÉM UKF - WWW APLIKÁCIA

Ako nastavíme predvolenú jedáleň?:

Pomocou tejto linky dokážeme nastaviť implicitnú výdajňu, na ktorú sa nám budú jedlá objednávať. Toto nastavenie je výhodné, aby sme si svojou neopatrnosťou neobjednali jedlo na inú výdajňu ako chceme.


V hlavnom menu vyberieme položku Nastavenie.


Predvolená jedáleň


Pre nastavenie výdajne rozbalíme zoznam a klikneme na vybranú jedáleň.




Ako sa prihlásime do systému Stravovanie?:

Objednávanie stravy je možné aj pomocou www aplikácie, ktorá je umiestnená na adrese http://www.stravovanie.ukf.sk.


Pre autorizovaný prístup je potrebné sa prihlásiť:




  1. Klikneme na položku Prihlásiť v hlavnom menu aplikácie.


  2. Objaví sa dialógové okno, v ktorom zadáme prihlasovacie údaje.

    Prihlásenie používateľa





Ako sa prihlásime do systému Stravovanie? (študenti):

Prihlasovacie MENO je zložené z:




  1. u kariet vydaných pred augustom roku 2006



    • celé priezvisko a prvé písmeno mena, napr.
      Janko Mrkvička = mrkvickaj



      • v prípade, že máme dve osoby s rovnakým prihlasovacím menom, tak jedna od druhej sa líšia číslom na konci. Príklad:
        Janko Mrkvička = mrkvickaj
        Jozef Mrkvička = mrkvickaj1
        Juraj Mrkvička = mrkvickaj2



    • Heslo je číslo preukazu



  2. u kariet vydaných po auguste roku 2006



    • je login totožný s loginom do systému AIS (teda číslo preukazu)


    • Heslo je rodné číslo





Ako sa prihlásime do systému Stravovanie? (zamestnanci):

Prihlasovacie MENO je zložené z prvého písmena mena a celého priezviska, napr.
Janko Mrkvička = jmrkvicka




  • v prípade, že máme dve osoby s rovnakým prihlasovacím menom, tak jedna od druhej sa líšia číslom na konci. Príklad:
    Janko Mrkvička = jmrkvicka
    Jozef Mrkvička = jmrkvicka1
    Juraj Mrkvička = jmrkvicka2
    V takomto prípade rozlišujúce číslo určuje administrátor stravovacieho systému.


Heslo je číslo karty.




Ako si prezrieme históriu objednávok?:

Pre prezretie jedál ktoré sme si v minulosti už objednali klikneme v menu na položku História. Tu sa nám zobrazia jedlá, ktoré sme si v minulosti objednali.


História objednávok


V hornej časti je uvedený mesiac, za ktorý si chceme prezrieť objednávky. V spodnej časti je zapísaný dátum, na ktorý sme si jedlo objednali , druh jedla, miesto výdaja a nakoniec či bolo jedlo odobraté z výdajného miesta.




Ako si vo www aplikácii objednáme jedlo?:

Pri objednávaní jedla si v Jedálnom lístku vyberieme jedlo a potvrdíme objednávku stlačením tlačidla Objednať.


Jedálny lístok


Systém sa nás ešte spýta na potvrdenie objednávky. Po potvrdení máme vybrané jedlo objednané.


Potvrdenie objednávky

V prípade, že sme si už na ten deň viac ako dotovaný počet jedál objednali, systém nás na to upozorní.

Potvrdenie ďalšej objednávky




Ako si vo www aplikácii prezrieme zoznam objednávok?:

Prehľad objednaných jedál si prezrieme pomocou linky Prehľad objednávok.


Prehľad objednávok


V hornej časti máme zobrazovanú výdajňu, na ktorej máme dané jedlo objednané a v spodnej dátum a názov jedla.




Ako ukončíme prácu s aplikáciou?:

Odhlásenie užívateľa prevedieme kliknutím na link Odhlásiť. Aplikácia bude nastavená do východzieho stavu – Prihlásený užívateľ HOST.




Ako vložíme jedlo do Burzy?:

Burza jedál slúži pre prípad, kedy si nestihneme odhlásiť objednaný obed do stanoveného termínu. Objednané jedlo potom môžeme vložiť do tzv. burzy, kde si môže dané jedlo niekto iný vyzdvihnúť. V prípade vyzdvihnutia jedla sa potom objednané jedlo prepíše na druhú osobu. Ak si naše objednané jedlo nikto nevyzdvihne, zostáva zapísané stále na nás.


V Prehľade objednávok si vyberieme jedlo, ktoré chceme vložiť do burzy a kliknime na tlačidlo Vložiť do burzy.




Ako vo www aplikácii zrušíme objednávku?:

Objednané jedlo môžeme zrušiť. V Prehľade objednávok nájdeme jedlo, ktoré sme si objednali a chceme ho zrušiť a potom klikneme na tlačidlo Zrušiť objednávku. Následne sa nám zobrazí okno s potvrdením dané jedlo naozaj zrušiť.


!!! Zrušenie objednaného jedla je možné len do 13:30 pred dňom výdaja !!!




Ako vyzerá prostredie aplikácie?:

Pre prihláseného používateľa ponúka www aplikácia nasledovné možnosti:


Menu



  • Jedálny lístok - prehľad jedál na daný deň

  • Prehľad objednávok - prehľad objednaných jedál, ktoré ešte neboli vydané

  • Burza objednávok - prehľad jedál v burze

  • História - prehľad už objednaných jedál v minulosti

  • Zmena hesla - zmena hesla

  • Nastavenie - nastavenie implicitnej jedálne

  • Prihlásiť/Odhlásiť - prihlásenie alebo odhlásenie zo systému




Ako zmeníme heslo?:

V hlavnom menu vyberieme položku Zmena hesla.


Následne sa zobrazí dialógové okno, v ktorom zadávame najskôr pôvodné a potom dvakrát nové heslo.


Zmena hesla




Ako zobrazíme jedálny lístok?:

Jedálny lístok zobrazíme kliknutím na linku menu Jedálny lístok.


Jedálny lístok


V hornej časti jedálneho lístka sa zobrazuje výdajňa, na ktorú chceme jedlo objednať. V spodnej časti sa zobrazuje jedálny lístok na najbližšie dni spolu s tlačidlami na objednanie vybraného jedla.




Čo ponúka aplikácia pre neprihlásených používateľov?:

V neprihlásenom stave (prihlásený používateľ HOST)


Host


aplikácia umožnuje len prezeranie Jedálneho lístka. V pravej časti sa zobrazí platný jedálny lístok s detailným popisom položiek.


Jedálny lístok




Čo sa stane po chybnom zadaní prihlasovacích údajov?:

Pri chybnom prihlásení nás systém upozorní na chybné prihlásenie a vypíše zostávajúci počet pokusov na prihlásenie.


Chybné prihlásenie




Na čo slúži predvolená jedáleň?:

Predvolená jedáleň je východiskové nastavenie výdajne jedla. Znamená to, že pri všetkých nasledujúcich objednávkach sa ako výdajňa bude objavovať práve predvolená jedáleň


Je ju možné zmeniť nastavením pomocou menu.

Menovky: ,